Mama is eigen baas

Mama

Als zelfstandig tekstschrijver werk ik voornamelijk vanuit huis en met twee kleine kinderen die graag mijn aandacht willen, is dat nog wel eens een uitdaging. Zoals jullie weten is het een grote droom om mijn boek te schrijven. Het liefst zou ik dus de hele dag achter de computer doorbrengen maar in de tijd dat ik niet aan Overboom Tekst en Zo besteed ben ik voornamelijk bezig met billen afvegen, snoeten poetsen, buikjes vullen, pleisters plakken, ruzies oplossen en liedjes zingen. Gelukkig slapen de kinderen bij gelegenheid en heb ik een fantastische man, die graag tijd met ze doorbrengt en niet te beroerd is een stofzuiger aan te raken. Dus dat boek vordert wel, doch gestaag.

Mijn werk is bovendien niet gekaderd: ik zoek overal naar mooie ideeën en onderwerpen (in winkels, op internet, in bladen, het nieuws en gewoon in het dagelijks leven) en ik verslind alles wat te maken heeft met persoonlijke ontwikkeling en (algemene en specifieke) vakkennis. Dat zorgt er tevens voor dat uren bijhouden voor de administratie misschien wel mijn grootste uitdaging is.

Zoals eerder gezegd is niet altijd even makkelijk om moeder en ZZP’er te zijn. Maar voor mezelf beginnen is een van de beste beslissingen die ik ooit gemaakt heb. Als zelfstandig ondernemer heb ik een kans gekregen die ik in loondienst nooit gehad zou hebben. Ik kan mijn werk op de kinderen afstemmen in plaats van andersom, mijn agenda is flexibel in te vullen (ik ben nooit een 9-tot-5-mens geweest), het geeft mij een enorme kick zodra ik een gave opdracht binnenhaal en ik kan mijzelf blijven uitdagen op werkgebied.

Geef een reactie

