Voor mijn zoon

Briefaanmijnzoon

Daar sta je dan! Mijn knappe, slimme, lieve, blonde knul met de prachtigste blauwe ogen. Ik geniet van jou, van hoe je bent. Je bent fantastisch! Je staat vol in het leven en je geniet van elk moment. Zonder angst kijk jij de wereld in, je wilt alles meemaken, het liefst zonder dat papa of mama je ‘vasthoudt’. Je ogen stralen, vol plezier, vol onvoorwaardelijke liefde. Ik houd zoveel van je.

Vooral je eerste levensjaar was een jaar vol emoties. Doordat je zo vroeg bij ons wilde zijn stond deze periode helaas niet alleen in het teken van de simpele dingen als voeden, luiers verschonen en een kusje voor het slapengaan. Het jaar draaide om ongerustheid en onbeantwoorde vragen, maar ook om verlangen en vertrouwen. Kleine momenten waren onvergetelijke mijlpalen. Je eerste slokje, je eerste badje, de eerste keer van de monitor af, de eerste ‘gewone’ verkoudheid. Je eerste afscheid van het ziekenhuis bleek namelijk niet je laatste. Ik vergeet nooit meer het moment dat ik ons liedje voor je zong in onze ziekenhuiskamer en je tevreden in mijn armen in slaap viel. Ik kon mijn ogen de hele nacht niet van je afhouden. Nachten heb ik bij je gewaakt, dagen heb ik met je geknuffeld. Maar na het eerste jaar, als een wonder, was de donkere periode ineens voorbij. En niets aan jou herinnert me nog aan die tijd, ja misschien, heel misschien je openheid en je dankbaarheid. Zo bijzonder…

De tijd gaat zo snel, lief. Heb ik het allemaal wel goed gedaan? Ik mocht jou alles leren: eten, lopen, praten, rennen, dansen, fietsen, etc.. Ik blijf zeggen dat ik je geweldig vind… maar toch spookt er een vraag in mijn hoofd: heb ik alles wel goed gedaan? Eigenlijk kan en mag ik maar één conclusie trekken. Ik moet het haast wel goed hebben gedaan, je bent namelijk wie je bent en je bent mooi zoals je bent.

Geef een reactie

