Tip: leuke briefjes in de broodtrommel

Briefje voor de lunch broodtrommel

Leuk voor alle kinderen zijn briefjes van papa of mama in de broodtrommel. Ik ben er vorige week mee begonnen. Niet elke dag, maar af en toe. ‘s Morgens maak ik een klein briefje met een lieve en/of bemoedigende tekst en doe deze in de broodtrommel van mijn zoon.

Zijn reactie op het eerste briefje ‘Ik ben trots op jou. Kus, mama’ na schooltijd was onbetaalbaar. Glunderend kwam hij me tegemoet, terwijl hij vaak al met een donderwolkje boven zijn hoofd uit school komt. Overprikkeld, boos omdat ik ben gekomen om hem op te halen en niet zijn vader, overstuur omdat hij had afgesproken met een kindje dat nu ineens afgesproken heeft met een ander, moe… wie zal het zeggen? Maar na een lief-briefje-dag is dat verleden tijd. Mijn zoon vindt overblijven niet altijd even leuk. Maar op deze manier kan ik hem ook tijdens schooltijd even laten weten dat ik er voor hem ben.

Voorbeelden van teksten (het kan heel simpel zijn):

– ‘Ik ben trots op je’
– ‘Veel plezier vandaag’
– ‘Je kunt het’
– ‘Jippie, vandaag zwemmen’
– ‘Succes vandaag met je toets’
– ‘Ik houd van je’
– ‘Knuffel!!!’

Probeer het eens een weekje en kijk welk effect het heeft op jouw kind.

Geef een reactie

