Genieten bij de kinderkapper

Kinderkapper

Het effect (of eigenlijk de effecten) van de training die ik kort geleden volgde, merk ik direct iedere dag. Vooral van de kleine dingetjes kan ik enorm genieten. Vandaag ging ik met mijn oudste dochter voor het eerst naar de kapper. Na maanden van volmondig nee, vertelde ze me gisteren dat ze heel graag naar de kapper wilde. “Alleen de puntjes hè, mama.” Uiteraard alleen de puntjes! Die prachtige krullen in een vijftal kleurnuances moeten behouden blijven!

Bij de kinderkapper in het dorp aangekomen nam ze plaats op een motor, de cape ging om en terwijl ze van de gekregen rozijntjes smulde, werden haar haren geknipt. De kapper toverde nog mooiere krullen tevoorschijn dus onze dame was helemaal tevreden. Toen de kapper nog meer moois uit haar trukendoos haalde in de vorm van knipjes en glitters, glunderde ze van trots. En mama genoot volop mee.

Hoe anders ging het aan de andere kant van de salon. Daar waar een vader onhandig worstelde met zijn uit de kluiten gewassen zoon die het uitschreeuwde op zijn schoot. Nee, deze jongen had er duidelijk geen zin in. Mijn dochter keek ondertussen met open mond en grote ogen naar deze voorstelling. Waar ik normaal gesproken al overprikkeld kan raken door gewoon gehuil van sommige kinderen, laat staan luid gekrijs in een kleine afgesloten ruimte, rekende ik kalm af. Ik haalde mijn schouders op naar mijn dochter om haar te laten weten dat ik het ook niet zo goed wist. En vervolgens gingen we hand in hand naar buiten. Supertrots liepen we daar samen door het dorp. Beiden met een glimlach van oor tot oor. Ik voelde me alleen de saaiste van de twee; had ik nu ook maar om glitters gevraagd!

Een gedachte over “Genieten bij de kinderkapper

Geef een reactie

